Kraštovaizdžio formavimas I dalis

4869
Kraštovaizdžio formavimas I dalis
1 (20%) 1

Nepriklausomai nuo to, ar jūs planuojate „skolintis idėjas“, ar sukurti savo kraštovaizdžio formavimo projektą, jūs turėtumėte turėti bent bendrą supratimą, kokie yra kraštovaizdžio formavimo principai.

Tai jokiu būdu nereiškia, kad jūs turite taikyti juos kiekvienoje savo plano dalyje. Tačiau šių principų žinojimas ir supratimas jums padės generuoti idėjas ir skatins jūsų kūrybiškumą.

Gražios aplinkos formavimo idėjos gimsta kūrėjo akyse. Taigi, nors kraštovaizdžio formavimo principai yra puikus vadovas, kuriuo galima remtis, tačiau nepriimkite jų, kaip taisyklių, kurių būtina laikytis. Palikite vietos abstraktumui ir kūrybiškumui.

Kraštovaizdžio formavimo principai

Vientisumas turėtų būti vienu iš jūsų projekto tikslų. Šis principas gali būti lengviau suprantamas ir taikomas kaip nuoseklumas ir pasikartojimas. Tam tikrų elementų pasikartojimas padeda sukurti darnią visumą, pakartotinai naudojant, pavyzdžiui, tokius pačius augalus, augalų grupes, ar dekoravimo detales. Nuoseklumas sukuria pojūtį, kad kai kurie arba visi skirtingi kraštovaizdžio elementai puikiai dera ir sudaro bendrą visumą.

Vientisumą galima išgauti naudojant panašius elementus. Sakydamas panašius, turiu omenyje skirtingų elementų aukštį, dydį, struktūrą, spalvą ir pan.

Puikus to pavyzdys būtų uolienų ir didelių akmenų naudojimas. Jei kada nors esate matę tokią kraštovaizdžio kompoziciją, kur vienoje vietoje stovi didelis baltas apvalus akmuo, kitoje didžiulis kampuotas raudono granito akmuo, ir panašiai, tuomet jūs turėjote pastebėti, kad šiuo atveju vientisumo nebuvo.

Tai tik vienas pavyzdys, bet tą patį principą galima pritaikyti ir visiems kitiems elementams, tokiems, kaip augalų ir medžiagų grupės.

Labai paprastas būdas kraštovaizdžio vientisumui sukurti yra tema. Ir vienas iš lengviausių būdų temai sukurti yra mažo sodo dekoravimo idėja. Kurti teminį sodą yra lengviau kai tema susijusi su tuo, kas jums patinka ir kuo jūs aistringai domitės.

Jei, pavyzdžiu, jums patinka drugeliai, galėtumėte kurti temą naudodami gėles, kurios pritraukia drugelius, taip pat statulas, ornamentus, ir kitokius dekoravimo elementus, susijusius su drugeliais.

Vientisumas turėtų būti išreikštas bent per vieną elementą jūsų kuriamame kraštovaizdyje. Pageidautina, kad jų būtų daugiau. Tokių elementų naudojimas, kurie pabrėžia pagrindinę mintį atitinkančią vieną stilių ir konkrečią temą, yra tai, kas sukuria harmoniją.

Paprastumas iš esmės yra vienas iš dizaino ir meno principų. Tai viena iš geriausių rekomendacijų pradedantiesiems. Pradėdami laikykitės paprastumo principo. Vėliau galėsite grįžti ir papildyti.

Pavyzdžiui, sodinant augalus rekomenduojame rinktis dvi arba tris spalvas ir jas kartoti visame sode ar kraštovaizdyje. Naudojant kuo mažiau puošybos elementų ir laikantis konkrečios temos bei naudojant vienos rūšies elementus, tokius, kaip akmenys, yra praktikuojamas paprastumo principas.

Pusiausvyra kuriant dizainą yra kaip tik tai, ką šis žodis reiškia. Lygybės pojūtis. Iš esmės formuojant kraštovaizdį, galima išskirti du pusiausvyros tipus. Simetriškas ir asimetriškas.

Simetriška pausiausvyra yra kai tarpusavyje derantys sodo dizaino elementai plote yra išdėstyti daugmaž vienodai. T. y. sodą padalinus į dvi dalis, abiems pusėms būtų būdingos tokios pačios figūros, formos, augalų aukštis, augalų grupavimas, spalvos, lysvių formos, tema, ir pan.

Galite prisimint, kad vaikystėje per dailės pamoką jau esate darę kažką panašaus. Pavyzdžiui, imate lapą popieriaus, užpilate dažų, jį perlenkiate pusiau ir vėl atlenkiate, ir tuomet galite pamatyti, kaip žavingai yra sukuriamas įdomus simetriškas vaizdas. Taigi simetriška pusiausvyra arba dizainas yra kažkas panašaus į veidrodinį atvaizdą.

Iš kitos pusės, asimetriška pusiausvyra, yra vienas iš kraštovaizdžio dizaino principų, kuris yra truputį sudėtingesnis. Nors struktūra, formos, spalvos, ir t.t. gali likti tokie patys, siekiant sukurti tam tikrą vientisumą, tačiau gali atsirasti ir skirtingų elementų. Ši pusiausvyros forma dažnai pasižymi atskiromis ar skirtingomis temomis, iš kurių kiekviena skirtingai žavi.

Asimetriją galima paprasčiau paaiškinti, kaip nesubalansuotą, abstraktų, ar laisvai išsidėsčiusį vaizdą, kuriam vistiek būdingas vientisumas ir pusiausvyra kartojant kai kuriuos elementus.

Pavyzdžiui, abiejose sodo pusėse yra skirtingų formų lysvės ar takeliai, tačiau vis dėlto abiems pusėms yra būdingi kai kurie tie patys elementai ir augalai. Vienai pusei gali būti būdingos vingiuotos linijos, su aliuzija į tekantį vandenį, kai, tuo tarpu, kitai pusei, priešingai, būdingos tiesios, aiškios, griežtos linijos. Vėlgi, turi atsirasti elementai, sukuriantys vientisumą ir pusiausvyrą.

Kontrastas gali būti labai įdomus ir šis formų žaismas gali sukurti dailų kontrastą. Vingiuotos linijos yra malonios akiai, bet vingių ir tiesių linijų kombinacija gali būti labai įdomi.

Asimetriška pusiausvyra nepriklauso nuo jūsų sodo formos. Taip gali būti, bet dažniausiai taip nebūna.

Tai iliustruoti galima pavyzdžiu, kai viena sodo pusė yra apželdinta dideliais medžiais, o, tuo tarpu kita pusė yra žemesniame lygmenyje ir apsodinta gėlėmis, arba netgi gali būti būdingi abu pavyzdžiai. Kaip jau minėjau, kraštovaizdžio formavimas gali būti abstraktaus pobūdžio kartu išlaikant vientisumą per kitus elementus, tokius, kaip akmenys, augalai ir dekoravimo elementai.

Kontrastą ir harmoniją taip pat galima pasiekti naudojant augalus. Maži lapeliai prieš didelius lapus, apvalūs lapai prieš smailus, taip pat kontrastingų spalvų žaismas.

Augalų aukštis, spalva, ir sandara gali būti skirtingi, bet turėtų derėti bendrame kontekste.

DALINTIS

KOMENTUOTI